Pokemon Sword & Shield – Teorie na podstawie mapy

Oto i on, region Galar. Architektura, jak i topografia terenu pokazują nam, że tym razem nowy region jest oparty na krajach Zjednoczonego Królestwa. Podobieństwa geograficzne można zauważyć już na normalnym rzucie mapy, jak również w jej pionowych i poziomych odbiciach. W zależności od tego, w jaki sposób spojrzymy na mapę Galaru, każdy kawałek mapy będzie przypominał nam naturalne granice Wielkiej Brytanii. Zabudowa większości miast przypomina styl wiktoriański, który panował za życia królowej Wiktorii Hanowerskiej. Ciekawym faktem jest również to, że jak dotąd to jedyny region z głównych gier, w której nazwie nie występuje O”. Nie przedłużając, przejdźmy do tego, co istotne. Jako, że obecnie jest to najlepsze i zarazem pewne źródło fanowskich teorii, przyjrzyjmy się razem wszystkim szczegółom widniejącym na mapie regionu Galar. Zaznaczam również, że są to moje subiektywne spostrzeżenia i możliwe, że żaden z tych domysłów nie sprawdzi się, kiedy już zagramy w Pokemon Sword & Shield.

Otwierając grafikę obok w nowej karcie, będziecie mogli dokładnie przybliżyć sobie mapę i wszystko dojrzeć na własne oczy. Podrzucam jeszcze raz trailer, do którego będę odwoływać się w tekście.

Południe Regionu Galar

  • 1. Dom głównego bohatera – dom z żółtym dachem, umiejscowiony w południowo-zachodniej części miasteczka. Możemy być tego niemal w stu procentach pewni, gdyż zwiastun jasno informuje nas, że jest to dom głównego bohatera/bohaterki.

  • 2. Trainers’ School – budynek przypomina mi ten, który odwiedzamy w grach 7 generacji przy route 1. Również tu występuje “boisko” do walk Pokemon, a sam gmach również architekturą przypomina typowe szkoły w grach Pokemon, które mieliśmy okazję odwiedzać od niepamiętnych czasów. Szkoły uczyły najmłodszych jak działają statusy, jak odnowić zdrowie naszych Pokemonów czy w końcu zaznajamiały ich o podatności/odporności typów.

  • 3. Pierwsze Miasto – do miasta prowadzi Route 1, które widać na zwiastunie, zaraz na początku trwania wideo. Widzimy, że znajduje się tam Centrum Pokemon, peron, który prawdopodobnie oprócz bycia środkiem transportu do dalszej części regionu, może służyć do fast travelu. Fiolety budynek może służyć za dom dla Profesora, gdy dalszy fioletowy budynek może mu służyć za…

  • 4. Laboratorium – mamy tutaj granatową arenę do walk Pokemon, która nosi ślady starć, widocznych w 26 sekundzie zwiastuna. Lokacje z zewnątrz możemy podziwiać w 26 i 38 sekundzie zwiastuna, a z wewnątrz w 52 sekundzie.

  • 5. Tunel do części środkowej mapy – cóż mogę powiedzieć, tunel jak tunel. Możliwe jednak, że w tym tunelu będzie możliwość łapania pokemonów podczas jazdy, co byłoby ciekawym urozmaiceniem rozgrywki, również prawdopodobne jest to, że podczas przejazdu przez ten tunel wystąpi fabularny przerywnik filmowy.

Obszar Jezior

Na pierwszy rzut oka mogło by się wydawać, że to pusta część mapy, ale jest tu kilka ciekawych rzeczy do zwiedzenia. Mamy tutaj zniszczoną wieżę na północ od lewego jeziora, która może służyć jako miejsce schwytania pokemona, który nie występuje w żadnym innym miejscu. Na południe mamy coś w rodzaju peronu, który nie ma widocznego połączenia z torami.

Środek Regionu Galar

  • 1. Industrialne Miasto – widzimy je już w 21 sekundzie zwiastuna. Miejskie budowle składają się z czerwonych cegieł, które przypominają nam stare ceglane budynki w Londynie. Prawdopodobnie głównym źródłem energii są maszyny parowe, które widzimy w 23 sekundzie i od 1 minuty i 3 sekund. Również w tym mieście w zwiastunie spotykamy startery, które moim zdaniem dostaniemy już w południowym miasteczku.

  • 2. Wieś – znajdziemy tu nie tylko Gym typu Trawiastego, ale również galarskie odpowiedniki angielskich tajemniczych struktur i malunków. W 7 sekundzie widzimy już Trawiasty Gym i Centrum Pokemon, jak i również fragmenty kamiennej struktury. Na pierwszym planie widać, że jeden z tych fragmentów ma wyryty w sobie znak przypominający pismo runiczne, charakterystyczne dla mitologii nordyckiej. W 49 sekundzie widzimy malunek wilczego Pokemona, do którego potencjalnego znaczenia wrócimy na koniec artykułu. Wizerunek tego Pokemona przypomina angielskiego Chalk Hill Figure, co jest kolejną cechą potwierdzającą, że Galar jest wzorowany na Wielkiej Brytanii. W 22 sekundzie mamy przybliżenie na tutejszy Gym oraz kamienną strukturę. Oczywiście wkoło tej wsi znajdują się żyzne pola, podobnie jak na południu regionu. Na wschód od wsi znajdziemy posiadłość, która może służyć za jakiś klub lub Daycare Center.

  • 3. Miasto Portowe – Oprócz portu, znajdziemy tu Gym typu wodnego, latarnię morską oraz połączenie kolejowe na północ i południe. Na lewo od tego miasta znajduje się jałowa ziemia, którą możemy zwiedzić, tak jak to jest pokazane w 43 sekundzie zwiastuna podczas walki Flygona z Braviary.

  • 4. Gym w zaśnieżonych górach – śnieżna lokacja daje nam do zrozumienia, że powinien to być Gym typu lodowego, ale kolorystyka, jak i symbol nad wejściem, wskazuje na Gym typu stalowego. Rynek miasta obok Gymu możemy zobaczyć w 48 i 50 sekundzie zwiastuna, teren, do którego prowadzi prawa droga z miasta, możemy zobaczyć w 34 i 43 sekundzie. Za to lewa droga z miasta łączy się z budowlą podobną do labiryntu.

  • 5. Wielkie miasto – miasto przypomina stylem gotyk, motyw przewodnim tego miasta są smoki. Smoczy łeb można zauważyć nad wejściem do miasta, jak i na szczycie wieży, która robi prawdopodobnie za Gym typu smoczego. Widzimy również wielki gmach, ulokowany w środku miasta, który może służyć za dom władcy tego regionu. Na szczycie tej budowli mamy koronę przypominającą tę, którą posiada król w szachach, jak i również tę, którą nosili królowie europejscy.

  • 6. Skaliste Miasto – mamy tutaj coś w rodzaju kapliczki lub płaskorzeźby Dugtrio, możliwe, że Dugtrio zrobili coś ważnego dla regionu. Ulokowany jest tu również Gym typu kamiennego, położony na półwyspie. Zaraz za nim na północy zachód znajduje się mural lub starożytne kolorowe drzwi. Widać na nich zębatki oraz tarczę. Jeśli popatrzymy na obramowanie tego obiektu, można zauważyć uszkodzenia ze względu na ciemniejszy kolor. Możliwe, że chronią one coś, co znajduje się wewnątrz przed światem zewnętrznym, albo dokładnie odwrotnie.

  • 7. Miasto skryte w lesie – na północ od Skalnego Miasta, mamy kolejne, schowane głęboko w lesie. W tym mieście znajduje się Gym typu trującego. Rzeczą, którą przemawia za tym wnioskiem, oprócz koloru i znaku nad wejściem do Gymu, to luminescencyjne grzyby dookoła tego miasta. Pomiędzy 19 a 20 sekundą widzimy las spowity mgłą, możliwe, że jest to las, w którym znajduję się to miasto.

  • 8. Małe Miasto lub Blokowisko – Możliwe, że tutaj może znajdować się siedziba “głównych złych”, lub może to być kompletnie normalna lokacja. Obecnie ciężko jest cokolwiek wywnioskować.

  • 9. Kopalnia – na lewo od miasta, znajduje się kopalnia, której wnętrze widzimy w 48 sekundzie trailera. Do tej kopalni mamy dwa wejścia, ścieżką na południu oraz torami które służą potrzebom przemysłowym. Obok torów mamy budynek, który najpewniej służy jako zakład przetwórczy kruszców.

Północ Regionu Galar

  • 1. Wielki Mur – mur oddziela zaśnieżoną część regionu od części słonecznej. Możliwe, że u inspiracji tej konstrukcji legł Wał Hadriana lub Wał Antonina, które znajdują się odpowiednio w Anglii i Szkocji. Nie wiadomo, czy mur jest dziełem ludzi i pokemonów, czy może taki jest jego naturalny stan.  Podczas akcji gry widać, że mur ten kruszeje. Powód, dla którego został wzniesiony prawdopodobnie będzie jedną z tajemnic regionu.

  • 2. Zaśnieżona część mapy – W odróżnieniu od większości regionu, ta część jest pokryta śniegiem. Również ciekawym faktem jest to, że stacja kolejowa kończy się w połowie drogi między miastami. Tę część regionu widzimy w 25 i 36 sekundzie zwiastunu.

  • 3. Wielkie Miasto – gołym okiem widać, że to miasto to galarski odpowiednik Londynu. Rzeka rozdziela miasto na dwie części podobnie jak Tamiza. Mamy tu również wielką wieżę zegarową, która przypomina Big Bena, oraz diabelski młyn podobny do London Eye. Jest to z pewnością ostatnie miasto w drodze do zostania mistrzem Ligi Galar. Być może budynek na północ od fontanny to ostatni Gym, do którego to typu nie mam pewności.

Wolne Spotrzeżenia

 – Galar oznacza po irlandzku chorobę.

 – Wilczy Pokemon, którego malunek znajduję się na wzgórzu, może być wzorowany na Fenrirze, który miał dwóch wilczych synów: Skölla i Hatiego. Według mitologii nordyckiej Sköll ścigał słońce by je pożreć, natomiast Hati polował na księżyc. Legenda głosiła, że gdy wilki połkną te dwa obiekty, nastanie Ragnarok, czyli  koniec świata. Taki wątek byłby zgrabnym ukłonem do pudełkowych legend siódmej generacji. Wyspy Brytyjskie w zamierzchłych czasach miały nie lada problem z rajdami wikingów na swoje terytoria i być może główny wątek fabularny będzie czerpać z tych historycznych dziejów.

 – Wszystkie trzy główne miasta są otoczone murami, możliwe, że w przeszłości była tu wojna, wojna panuje podczas gry, lub miasta dopiero szykują się do wojny. Również z wojskowym rzemiosłem związane są miecz i tarcza, które nawiązują do nazw najnowszych gier.

A jakie są wasze odczucia co do artykułu, jak i mapy regionu Galar? Jak myślicie, co znajdzie się na samej północy tego regionu? Śmiało piszcie swoje refleksje na ten temat w komentarzach! Może zwróciliście uwagę na rzeczy, które mi umknęły? Z tej strony Rykov, dziękuję za uwagę, do napisania!