Wywiad dla Eurogamer

Portugalski Eurogamer miał przyjemność przeprowadzić wywiad z dokładnie tymi samymi panami, którzy niedawno rozmawiali z Famitsu, o tutaj. Tak jak poprzednim razem, naczelne głowy z Game Freak również podzieliły się szczyptą nowych informacji. Wpis jest tłumaczeniem posta z reddita, którego możecie znaleźć tu. Tekst jest długi i trochę podobny do pierwszego wywiadu, ale niesie za sobą kilka ciekawych informacji.

Dlaczego zdecydowaliście się akurat na tę wersję? Zapowiedzieliście przecież Pokemony na Nintendo Switch, po co więc inwestować w starą konsolę?

Produkujemy Pokemony na 3DSa od X & Y. Już wtedy zbudowaliśmy sobie spory fanbase na tą platformę. Potem zrobiliśmy Omega Ruby & Alpha Sapphire i czuliśmy, że udało nam wycisnąć z 3DSa siódme poty. Podczas prac nad Sun & Moon musieliśmy zreorganizować system i zacząć praktycznie od początku. Wtedy uważaliśmy, że jest to szczyt możliwości tej konsoli. Jednak otrzymywaliśmy głosy od fanów, którzy zauważyli, że Alola posiada jeszcze niewykorzystany potencjał i można by było do niej dodać jeszcze więcej. W związku z tym postanowiliśmy podjąć jeszcze jedną próbę i popchnąć 3DSa poza wszelkie limity.

 

Odnośnie fabuły, to sequel czy alternatywna wersja?

Te wersje nie są klasycznym sequelem jak Black 2 & White 2. Lubimy nazywać je “rozszerzoną wersją”, podobnie jak Emerald i Platinum w poprzednich generacjach. Tym razem jednak nie chcieliśmy zrobić tego dokładnie na tej samej zasadzie. Chcemy dać naszym fanom więcej różnorodnych i zaskakujących doświadczeń. Wydajemy również dwie wersje, co powinno sprzyjać wymianie Pokemonów między graczami. Liczymy na to, że każdy będzie mógł tego doświadczyć.

 

 W X & Y skupiliście się na Mega Ewolucji, którą następnie zamieniliście na Z-Ataki. Dlaczego?

W szóstej generacji stworzyliśmy Mega Ewolucje tylko dla małego grona Pokemonów. Zbliżała się 20 rocznica marki, dlatego chcieliśmy jakoś zaskoczyć naszych fanów. Chcieliśmy też zaprojektować coś, z czego korzystać mógłby każdy Pokemon. Jak zapewne dobrze wiecie, nie wszystkie Pokemony mogą megaewoluować. W końcu wymyśliliśmy Z-Ataki, które sprzyjały powstawaniu kreatywnych strategii wśród graczy. Podczas Mistrzostw Świata Pokemon gracze często używali Z-Ataków, jako wzbogacenia swojej taktyki. Nam, producentom, zależało najbardziej dokładnie na tym – zmienić trochę zasady kierujące walką oraz pobudzić kreatywność trenerów. Z-Ataki oczywiście powrócą w Ultra Sun & Ultra Moon, zostaną jednak nieco wzbogacone. Daliśmy nowe Z-Ataki obu formom Necrozmy oraz między innymi Kommo-o, który po użyciu tego manewru będzie wzmacniał swoje statystyki.

 

DexNav, funkcja z OR/AS była jedną z najlepszych rzeczy dodanych do serii Pokemon. W Sun & Moon się jednak nie znalazła. Zamierzacie wprowadzić ją teraz?

W X & Y kiedy wchodziliście w wysoką trawę bardzo często mogliście spotkać nowe Pokemony (nowe = z VI generacji) toteż nie potrzebowaliście dodatkowej zachęty. W OR/AS w trawie czaiły się Pokemony, które większość bardzo dobrze znała. Dodatkowo ich różnorodność w poszczególnych miejscach była niska. Gracze mogli nie czuć się zachęceni do buszowania w trawie, jeśli ciągle natrafiali na np. Zigzagoony. Wprowadziliśmy zatem system DexNav, by pokazywał jakie Pokemony znajdują się w pobliżu, jakie mają ataki i zdolności, co miało zmotywować graczy do szukania i łapania wymarzonych okazów. To było główną przyczyną powstania tej funkcji. DexNav staje się nieco mniej użyteczny, gdy w trawie możecie znaleźć całą gamę Pokemonów. Tak będzie w Ultra Sun & Ultra Moon, gdzie różnorodność będzie przeogromna. W związku z tym nie ma potrzeby wprowadzania tej funkcji.

 

DexNav wykorzystywany był głównie jako prosta metoda łapania Pokemonów z Hidden Ability (Ukryta Zdolność)

W Sun & Moon istniał Island Scan, który pozwalał na złapanie rzadkich Pokemonów. Ta funkcja powróci w nowych wersjach. Również ulepszony Rotom i jego funkcja RotoLoto pozwoli łatwiej łapać Pokemony czy szybciej wykluwać Jajka (wiem, że nijak to się ma do pytania, ale tak właśnie odpowiedzieli)

 

W pierwowzorze, po pokonaniu Ligi, mogliśmy udać się w nowe miejsca oraz zająć się łapaniem Ultra Bestii. Jak to będzie tym razem?

W Sun & Moon przewodnią rolę odgrywali Solgaleo oraz Lunala. Teraz będziecie mogli dosiąść tych Pokemonów. Jak dobrze wiecie oboje mogą otwierać Ultra Wormhole (Ultra Tunele), dzięki którym będziecie mogli zwiedzić świat po drugiej stronie. Oprócz Ultra Bestii czekać tam będą również inne silne Pokemony. Dla przykładu Mewtwo będzie dostępny w grze. Po wykonaniu wątku głównego, w grze nadal będzie mnóstwo rzeczy do zrobienia. Istnieje ponad 100 wydarzeń, do których dostęp można uzyskać przez minimapę. 

 

Czy Necrozma to zły Pokemon? Do tej pory mieliśmy już ludzi, którzy próbowali wykorzystać Pokemony do niecnych celów, ale Necrozma sam z siebie wydaje się być zły. Jest cały czarny, a nawet skradł światło z Ultra Megalopolis.

To jest świetne pytanie! Do tej pory, jak słusznie zauważyłeś, nigdy nie tworzyliśmy jakiegoś Pokemona złym z natury. Jeśli chodzi o Necrozmę, wszystko będzie zależeć od twojej perspektywy. Dla jednych będzie to zły Pokemon, dla drugich nie. To wzbudzi konflikt między postaciami występującymi w USUM.

 

Planujecie jakieś zmiany co do Festival Plazy? Wydaje mi się, że nie służy ona dobrze swojemu celowi. Do trenowania Pokemonów lepiej nadaje się PokePelago.

Festival Plaza to bardzo ważne miejsce w świecie, który stworzyliśmy, więc w USUM też się pojawi. Nie mniej jednak dodaliśmy do niej kilka nowych funkcjonalności jak Alola Photo Club. Mamy też zaprojektowaną tam jeszcze jedną funkcję, o której nie możemy teraz powiedzieć. Zdradzimy jednak, że ma coś wspólnego z poprzednimi “bitewnymi funkcjami” (Battle Frontier, PWT itp). Cieszymy się, że podoba ci sie PokePelago. Zaplanowaliśmy dla tego miejsca kilka zmian, przez co trenowanie i ewoluowanie Pokemonów będzie jeszcze łatwiejsze.

 

Wróćmy do Necrozmy. Z jednej strony mamy Pokemony, z drugiej Ultra Bestie. Czy Necrozma jest ich wspólnym mianownikiem?

Nie przydzieliliśmy tej roli Necrozmie, ale dzięki możliwości przemierzania Ultra Tuneli, będziecie w stanie odwiedzić ich świat i dowiedzieć się o nich czegoś więcej. Poznacie również jakie relacje łączą UB z ludźmi podczas głównego wątku fabuły. Niedawno ujawniliśmy UB Adhesive, który będzie współpracować z Ultra Recon Squad’em. Ta Bestia ma nieco odmienny stosunek do ludzi…

 

W Sun & Moon miałem wrażenie, że trochę odrzuciliście standardową formę Pokemonów i postanowiliście zaryzykować. Czy zamierzacie postąpić w podobny sposób w przypadku Pokemonów na Nintendo Switch?

Produkujemy Pokemony od czasów Game Boya i cały czas jesteśmy w ścisłym kontakcie z twórcami/producentami sprzętu, na którym obecnie pracujemy. Game Boy wymagał specjalnego kabla by móc wymieniać się i walczyć. Potem nastała era Game Boy Advance, gdzie można było w tym celu użyć adaptera Wi-Fi. W końcu nastał 3DS ze Streetpassem i bezprzewodową łącznością internetową. Gdy tylko technologia się zmieniała, Pokemony również ewoluowały. Zawsze robiliśmy to razem. To jedna z naszych fundamentalnych zasad produkcji. Jednakże centralną rozgrywką w Pokemonach zawsze będzie łapanie ich, trenowanie ich oraz walczenie nimi.

 

Zauważyłem, że podczas grania w Mantine Surf, dostajemy punkty. Co będziemy mogli za nie kupić?

Podczas surfowania możesz używać kilku technik i akrobacji by zdobyć jak najwyższy wynik. Za punkty będziesz mógł opłacić Move Tutorów, którzy nauczą twoje Pokemony nowych ataków, a także kupić użyteczne przedmioty. Surfować będzie można w lokacjach łączących dwie wyspy. Chcemy by Mantine Surf stał się środkiem, który będzie umożliwiać graczowi dalsze zgłębianie fabuły.

 

 

 

By |2017-10-22T22:52:00+00:00Październik 22nd, 2017|Ultra Sun & Ultra Moon|10 komentarzy

10
Dodaj komentarz

avatar
5 Liczba wątków
5 Liczba odpowiedzi
0 Obserwujący
 
Najwięcej reakcji
Najgorętszy wątek
6 Komentujący
KarolMr. RowletteDiamondTigeraMewtwoadmin Ostatni komentujący
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy
Powiadom o
Karol
Gość
Karol

A niech to! Ciekaw jestem czy gamefreak planuje jeszcze coś zdradzić, przed premierą USUM? Np. Nowe pokemony których w Aloli wcześniej nie było… Bo z czego co gdzieś czytałem fani strsznie narzekali na to że w Aloli było strasznie mało nowych stworków do złapania.

Mr. Rowlette
Gość
Mr. Rowlette

Wreszcie konkrety! 😀

Mewtwo
Gość
Mewtwo

Liczę na to, że w internecie szybko pojawi się ROM tej gry, żebym mógł grać na emulatorze, bo 3DSa niestety nie posiadam? a ta wersja zapowiada sie znakomicie. ☺

Marshadowek
Gość
Marshadowek

Spoko wpis.