Alola, Artyści! Z tej strony Patitek. Na samym początku dam Wam radę: naszykujcie zestaw ołówków oraz kartkę, ponieważ będziemy malować, bazgrać, kreślić i rysować nowo poznane alolańskie formy Pokémonów. W przeciwieństwie do zajęć szkolnych, nie będziemy robić tego na czas. Tutaj będziecie mieli okazję namalować naszego Pokémona na spokojnie, krok po kroku, małymi etapami.

W tym Artykule spróbujemy swoich sił w rysowaniu Waszego ankietowego ulubieńca – Vulpiksa. Jeśli nie macie doświadczenia w rysowaniu, ten cykl na pewno wyrobi Wam rękę i będziecie malować jak szaleni. Nasz ,,obraz” posiada dwanaście etapów. A więc zabierajmy się do roboty!

Krok 1: na dobry początek rysujemy twarz. Zaczynamy od lewej strony i malujemy zdeformowaną trójeczkę.

Krok 2: kolejnym etapem są uszy. Możecie sobie pomyśleć, że wyglądają jak zaokrąglone liście. Lewe ucho kreślimy mniej więcej do połowy, natomiast prawe do końca buzi.

Krok 3: następnie rysujemy grzywę naszego Vulpiksa. Wygląda jak malowana przez dziecko chmurka z zawijaskiem w środkowej linii twarzy.

Krok 4: przyszedł czas na tułów. Malujemy odwrócony znak zapytania (jak zauważyliście, zrobiłam wcięcie przydatne do późniejszego etapu) i stopę w kształcie cyfry zero, której prawy górny róg ,,wyjechał” poza tor.

Krok 5: piątym etapem jest kolejna łapka. Rysujemy ją z zaokrąglonymi opuszkami palców, a także dwie linie składające się na początek brzucha.

Krok 6: następnie malujemy kawałek szyi i trzecią nogę. Robimy to w taki sam sposób jak ostatnio, tylko że po skosie. Zaczynamy od połowy widocznej linii.

Krok 7: kolejny krok to ostatnia łapa. Rysujemy ją w bardzo podobny sposób jak w pierwszej stopie naszego Vulpiksa.

Krok 8: w końcu wybrnęliśmy z tych nieszczęsnych łapek. Przechodzimy do ogona i zaczynamy od góry. Znowu malujemy tą naszą ,,dziecinną chmurkę”, lecz bardziej dokładnie. Nie zapomnijmy, że ten Pokémon posiada sześć ogonów.

Krok 9: przyszła pora na szczegóły – wnętrze ucha. Tak jakby je pomniejszamy i jeszcze raz rysujemy w środku. W dolnej części lewego ucha znajduje się puszek, którego nie omijamy.

Krok 10: oczy Vulpiksa w rzeczywistości są okrągłe. Na rysunku składają się z dwóch łuków: jeden długi, bardziej wygięty, natomiast drugi krótszy, który jest podstawą. Należy pamiętać, że patrząc na Pokémona z tej perspektywy, jego lewe oko (czyli prawe patrząc z naszej strony) powinno być węższe i bardziej jajowate. Nos znajduje się na środku jego twarzy. Aby wykonać usta, rysujemy poziomy kształt przypominający cyferkę trzy, a następnie łączymy lewy koniec z środkiem prawego ‘brzuszka’ za pomocą łuku, w sposób pokazany na rysunku.

Krok 11: za pomocą krótkich kreseczek rysujemy palce Pokémona, a małymi okręgami zaznaczamy opuszki. Pamiętamy, że jedną z łapek widzimy z boku, toteż nie powinniśmy doprawiać jej opuszek.

Krok 12: teraz malujemy linie oddzielające sześć ogonów Vulpiksa. Zauważcie, że są one przedłużeniem wystających kresek naszej “chmurki.”

A tak wygląda całość po pokolorowaniu:

Oczywiście Wy możecie malować, jak chcecie. Macie całą paletę kolorów do wyboru. Zachęcam do przesyłania zdjęć swoich zmagań w komentarzach. Możliwe, że jest to Wasza pierwsza praca robiona w taki sposób, więc proszę, nie zniechęcajcie się od razu. Jeśli potrzebujecie dodatkowych ćwiczeń, tutaj macie lekko nakreślony kontur, który może okazać się przydatny.

Napiszcie mi także, jakiego Pokémona chcecie ujrzeć w kolejnej odsłonie tego cyklu. Wybierajcie spośród tych trzech form alolańskich: Muk, Raichu lub Marowak. W razie jakichkolwiek wątpliwości zadawajcie pytania w komentarzach.

PS Aby dodać zdjęcie, kliknijcie “Wybierz Plik” pod miejscem na wpisanie komentarza i je wskażcie.